Privacy policy

privacy policy GG Design Co., Ltd. (hereinafter referred to as the “Company”) has established the following personal information protection policy, has established a management system to protect personal information, and has made all employees aware of the importance of protecting personal information and to take measures. We will promote the protection of personal information by thoroughly enforcing the protection of personal information.

1|Management of personal information In order to keep customers’ personal information accurate and up-to-date and to prevent unauthorized access, loss, damage, falsification, and leakage of personal information, we maintain security systems, develop management systems, and thoroughly train employees. We will implement necessary regulations and appropriate safety measures, and will not strictly manage personal information.

2|Purpose of use of personal information Personal information received from customers will be used by our company for the following purposes: To receive opinions and impressions from customers To respond to customer inquiries and requests for materials, etc. For market research and new service development For email distribution services and shipping of publications, etc. To provide information regarding products and services handled by our company or affiliated companies, etc. For providing information regarding recruitment, recruitment selection and questionnaire surveys For other matters incidental to or related to our business.

3|Prohibition of disclosure/provision of personal information to third parties We will appropriately manage the personal information entrusted to us by our customers and will not disclose personal information to third parties except in the following cases. If the customer has consented When disclosing personal information to a company outsourced by the Company in order to provide a service requested by the customer When it is necessary to disclose based on laws and regulations

4|Security management measures for personal information Our company uses security measures to ensure the accuracy and safety of personal information.

5|About employee outsourcing and supervision 1. Our company will provide necessary training to our employees in order to implement safety management measures and ensure the proper handling of other personal information. 2. In the process of carrying out our business, our company may outsource all or part of the handling of personal information to a third party. In this case, our company will select a company that is deemed to be appropriate for handling personal information, and will take necessary steps to properly define safety management measures, confidentiality, conditions for subcontracting, and other matters related to the handling of personal information regarding the outsourcing contract. Provide appropriate supervision.

6|Inquiry about the person If a viewer wishes to inquire, correct, or delete his or her personal information, we will respond after confirming the identity of the user.

7|Compliance and review of laws and regulations Our company will comply with Japanese laws and other norms applicable to the personal information it holds, and will review the contents of this policy from time to time and strive to improve it.

8|Contact us For inquiries regarding our handling of personal information, please contact us below.

プライバシーポリシー

株式会社GG Design(以下「当社」)は、以下のとおり個人情報保護方針を定め、個人情報を保護するための管理体制を構築し、全従業員に個人情報保護の重要性の認識と取組を徹底させることにより、個人情報の保護を推進いたします。

1|個人情報の管理

当社は、お客さま個人情報を正確かつ最新の状態に保ち、個人情報への不正アクセス・紛失・破損・改ざん・漏洩などを防止するため、セキュリティシステムの維持・管理体制の整備・社員教育の徹底等の必要な措置を講じ、適切な安全対策を実施し、個人情報の厳重な管理を行ないます。

2|個人情報の利用目的

お客さまからお預かりした個人情報は、当社において以下の目的で利用いたします。

  • お客さまからのご意見・ご感想をいただくため
  • お客さまからのお問合せや資料請求などに対応するため
  • 市場調査や新しいサービス開発のため
  • 電子メール配信サービスや出版物などの発送のため
  • 当社または関連会社等で取り扱っている商品やサービスに関する情報提供のため
  • 採用に関する情報提供、採用選考及びアンケート調査のため
  • その他当社の事業に付帯・関連する事項のため

3|個人情報の第三者への開示・提供の禁止

当社は、お客さまよりお預かりした個人情報を適切に管理し、次のいずれかに該当する場合を除き、個人情報を第三者に開示いたしません。

  • お客さまの同意がある場合
  • お客さまが希望されるサービスを行なうために当社が業務を委託する業者に対して開示する場合
  • 法令に基づき開示することが必要である場合

4|個人情報の安全管理措置

当社は、個人情報の正確性及び安全性確保のために、セキュリティに必要な対策を講じます。

5|従業者および委託先の監督について

1.当社は、安全管理措置の実施、その他の個人情報の適正な取り扱いを確保するため、当社の従業員に対し必要な教育研修を実施します。
2.当社は、当社における業務遂行の過程において、個人情報の取り扱いの全部又は一部を第三者へ委託する場合があります。この場合、当社は、個人情報を適正に取り扱うと認められる業者を選定し、委託契約において、安全管理措置、秘密保持、再委託の条件その他の個人情報の取り扱いに関する事項について適正に定め、必要かつ適切な監督を実施します。

6|ご本人の照会

お客さまがご本人の個人情報の照会・修正・削除などをご希望される場合には、ご本人であることを確認の上、対応いたします。

7|法令、規範の遵守と見直し

当社は、保有する個人情報に関して適用される日本の法令、その他規範を遵守するとともに、本ポリシーの内容を適宜見直し、その改善に努めます。

8|お問い合せ

当社の個人情報の取扱に関するお問い合せは下記までご連絡ください。